آینده شغلی رشته فتوگرافیک

آینده شغلی رشته فتوگرافیک قطعا برای جمعیت بسیاری از دانش اموزان مسئله مهمی است. امروز و در این مقاله قصد داریم تا نگاه مختصری به آینده شغلی این رشته پر طرفدار بیاندازیم. افراد زیادی این رشته را با گرافیک اشتباه میگیرند که مختصرا تفاوت های آنها را نیز بررسی میکنیم. رشته فتوگرافیک یک رشته عالی برای طرفدارن و علاقه مندان به صنعت عکاسی است. فتوگرافیک بازار کار گسترده ای نیز دارد. تحصیل کنندگان این رشته میتوانند در شاخه های مختلفی مشغول به کار شوند.

آینده شغلی رشته فتوگرافیک بیشتر به عکاسی مربوط است اما اندکی گرافیک نیز با آن ادغام شده. آرم سازی و پوستر سازی و اجرای انواع صفحه آرایی از کار هایی است که انجام آن به عهده فتوگرافیک است. اگر خوش ذوق باشید میتوانید طراحی غرفه برای نمایشگاه های هنری را بر عهده بگیرید. طراحی و تصویرسازی برای عنوان های ادبی مختلف از جمله داستان کودک و نوجوان، مجله های اجتماعی سیاسی و … از دیگر فعالیت های فارغ التحصیلان این رشته است.

فتوگرافیک چیست؟

در مقاله های دیگر سایت اشاره کردیم اما برای دیگر برای شما عزیزان میگوییم. فتوگرافیک یعنی تلفیق هنر و عکاسی. این رشته حاصل اتصال دو رشته عکاسی یعنی فتو و گرافیک می باشد. این رشته نوپا در هنرستان دخترانه غیر دولتی نخبگان نیز تدریس میشود. دانش آموزان رشته فتوگرافیک باید در عکاسی تبحر زیادی داشته باشند. این مهارت کلیدی به آنها کمک شایانی برای موفقیت در رشته خود میکند. به طور کلی زمینه های شغلی رشته فتوگرافیک از رشته گرافیک بیشتر و گسترده تر است. پس آینده شغلی رشته فتوگرافیک را میتوان روشن دانست.

برای آشنایی کامل با این رشته مقاله ی زیر را مطالعه کنید :

صفر تا صد رشته فتوگرافیک

ورود به دانشگاه در رشته فتوگرافیک

قبل از اینکه آینده شغلی رشته فتوگرافیک برایمان حائز اهمیت باشد نحوه ورود به دانشگاه در این رشته برایمان مهم است. دانش آموختگان این رشته برای ورود به دانشگاه و ادامه دادن تحصیلات خود در سطح آکادمیک سه راه پیش رو دارند. راه اول شرکت در کنکور کاردانی فنی حرفه ای و ورود به دانشگاه فنی حرفه ای است. راه دوم ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های علمی کاربردی و آزاد می باشد. آخرین راه شرکت در کنکور سراسری هنر است. این کنکور هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار میشود. پس از کسب رتبه در کنکور دانش آموزان میتوانند وارد رشته عکاسی شوند.

 

دیگر فعالیت های مرتبط با فتوگرافیک

در آینده شغلی رشته فتوگرافیک میتوان شاخه تبلیغات را نیز قرار داد. ساخت بروشور و کاتالوگ های تبلیغاتی نوعی دیگر از فعالیت های یک دانش آموخته فتوگرافیک است. به طور کلی هر کاری که به نحوی با عکاسی و درادامه با تصویر سازی مرتبط باشد را میتوان به فارغ التحصیل فتوگرافیک سپرد. صفحه آرایی روزنامه ها و حتی پیدا کردن عکس برای سوژه های خبری نیز از جمله فعالیت هایی است که دانش آموختگان رشته فتوگرافیک میتوانند نیم نگاهی به آن داشته باشند.

هنرستان دخترانه غیر دولتی نخبگان و رشته فتوگرافیک

هنرستان دخترانه نخبگان سهرودی، تنها هنرستان غیر دولتی واقع در منطقه 7 تهران است. این هنرستان سالهاست که رشته فتوگرافیک را با قدرت و کیفیت بالای آموزشی تدریس میکند. این هنرستان با برگذاری اردو های مختلف علمی آموزشی کیفیت آموزش خود در سطح منقطه بالا برده است. وجود رتبه های برتر در کنکور سراسری و کسب رتبه های مختلف ورزشی، هنری و علمی در سطح منطقه و کشور، خود تضمینی برای کیفیت کار این هنرستان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست