رشته طراحی دوخت در دانشگاه یکی از رشته های پر طرفدار در بین علاقه مندان به صنعت مد و لباس است. دانش آموزان بسیاری بسته به علاقه و استعداد خود تصمیم میگیرند تا در این رشته به تحصیل بپردازند. برای تحصیل در رشته طراحی دوخت ابتدا لازم است که یک دوره سه ساله در هنرستان فنی حرفه ای گذرانده شود. اما اینکه این رشته در دانشگاه چگونه خواهد بود را در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد. پس اگر علاقمند به این موضوع هستید لطفا تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

گرایش های تحصیلی

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید مقطع دانشگاهی شماست. رشته طراحی دوخت در مقطع دانشگاه در مقاطع مختلف ممکن است به رشته های دیگری وصل شود و شما در آن رشته تحصیل خود را ادامه دهید. در مقطع کاردانی شما علاوه بر رشته طراحی دوخت، میتوانید در رشته طراحی پوشاک نیز ادامه تحصیل دهید. البته منظور ما این است که از بین آنها یکی را انتخاب کنید. در مقطع کارشناسی دو رشته “تکنولوژی طراحی و دوخت” و “طراحی لباس” برای انتخاب وجود دارد. در مطقع کارشناسی ارشد هم میتوانید از بین دو رشته “طراحی پارچه و لباس” و “هنر های سنتی” یکی را برگزینید.

دانشگاه های رشته طراحی دوخت

در لیست زیر دانشگاه هایی که امکان تحصیل در رشته طراحی دوخت در آنها وجود دارد را برای شما آورده ایم. برای تحصیل در این رشته میتوانید از طریق کنکور سراسری هنر و هم از طریق سوابق تحصیلی اقدام کنید.

  • الزهرا
  • دانشگاه غیرانتفاعی علم و هنر
  •  هنر
  • شریعتی
  • موسسه غیرانتفاعی مارلیک
  •  غیر انتفاعی آپادانا
  • غیر انتفاعی امام جواد
  • دانشگاه های فنی و حرفه ای مراکز استان ها

 

رشته طراحی دوخت در دانشگاه های خارج کشور

شما میتوانید در دانشگاه های خارج از کشور نیز در این رشته تحصیل کنید. دانشگاه های مطرح دنیا برای این رشته پذیرش دارند که اگر شرایط آن ها را داشته باشید به راحتی میتوانید دوران تحصیلی با کیفیتی برای خود رقم بزنید. دانشگاه مد فرانسه، دانشگاه مد لندن، کالج سلطنتی هنر لندن، دانشگاه، پارسونز در نیویورک، دانشگاه شیکاگو، دانشگاه برت نیویورک، دانشگاه طراحی رودآیلند آمریکاف دانشگاه ، پلی تکنیک میلان و دانشگاه گلاسکو اسکاتلند از مطرح ترین دانشگاه های رشته طراحی دوخت در دنیا هستند. تحصیل در رشته طراحی دوخت در دانشگاه های خارجی نیازمند سطح بالایی از زبان و دانش درسی است.

تجربه در کنار تحصیل

یکی دیگر از مواردی که نیاز است به آن در دوران دانشگاه توجه ویژه ای داشته باشید کسب تجربه است. محیط دانشگاهی و آکادمیک ایران گرچه امروزه پیشرفت چشمگیری داشته اما هنوز در بحث های تجربی و عملی ضعیف است. سعی کنید در کنار تحصیل فعالیت های مربوط به کار خود را به صورت عملی فرا بگیرید تا پس از فارغ التحصیلی راحت تر وارد بازار کار شوید. دوره های مختف، کارگاه های آموزشی و … محیط های مناسبی برای کسب تجربه شماست.

 

اگر قصد تحصیل در رشته طراحی دوخت را دارید هنرستان نخبگان با کادر مجرب آماده پذیرش شما عزیزان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست