بهترین هنرستان دخترانه منطقه 7

هنرستان دخترانه نخبگان سهروردی واقع در منطقه هفت تهران تنها هنرستان غیر انتفاعی در این منطقه است. در این مقاله قصد داریم خیلی کوتاه مقطع تحصیلی هنرستان و منطقه سهروردی را بررسی کنیم. اگر که به تازگی پایه نهم را به پایان رسانده اید و درحال تصمیم گیری برای ادامه تحصیل در دبیرستان یا هنرستان هستید، پیشنهاد میکنیم که این مقاله را مطالعه کنید. اگر هم که ساکن منطقه هفت تهران یا اطراف آن هستید خواندن این مقاله خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید.

 

مقطع تحصیلی هنرستان

بعد از پایان سال آخر دوره اول متوسطه یعنی پایه نهم دانش آموزان میتوانند به جای دبیرستان وارد هنرستان شوند. در هنرستان اغلب رشته های عملی و در دبیرستان رشته های تئوری تدریس میشود. دوره هنرستان همانند دبیرستان سه ساله است. اولین هنرستان ایران در سال 1926 و در شهر تبریز تاسیس شد. در ابتدا هنرستان رشته های محدودی داشت اما هم اکنون رشته های زیادی در آن تدریس می شود. رشته هایی مثل حسابداری، گرافیک، فتوگرافیک، سینما، طراحی دوخت و غیره. سه رشته از بین رشته های نام برده در هنرستان دخترانه نخبگان سهروردی تدریس می شود.

 

هنرستان بهتر است یا دبیرستان؟

هیچ برتری مطلقی نیست. یکی از باور های غلط جامعه این است که افراد کم هوش وارد هنرستان میشوند. همانند این باور غلط که افراد کم هوش وارد رشته علوم انسانی در دبیرستان میشود. از نظر خانواده های سنتی فرزندان باید حتما دکتر و مهندس شوند در غیر این صورت احمق و بی استعدادند. اگر میخواهیم جامعه پیشرفت کند باید این افکار چرک و پوسیده که هیچ منبع علمی ندارند را کنار بگذاریم. در یک جامعه آرمانی افراد علایق خود را دنبال میکنند و سعی میکنند که استعداد نهان خود را شکوفا سازند. پس یک مهندس هیچ برتری شغلی نسبت به یک طراح دوخت ندارد.

 

محله سهروردی منطقه 7 تهران

منطقه 7 شهرداری یک منطقه مرکزی واقع در شهر تهران است. هنرستان دخترانه نخبگان سهروردی  در همین منطقه واقع شده است. نام این خیابان و محله از فیلسوف بزرگ ایرانی شهاب الدین سهروردی گرفته شده است. مراکز درمانی، آموزشی، تجاری و مذهبی بسیاری در این منطقه واقع شده اند. همچنین منطقه 7 تهران از فضای سبز خوبی برخوردار است. پارک و فرهنگسرای اندیشه نیز در این منطقه نامی آشنا برای دانشجویان و دانش آموزان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست