آینده شغلی رشته حسابداری

آینده شغلی رشته حسابداری را تا چه حدی میدانید؟. امروز و در این مقاله قصد داریم تا در کنار هم به بررسی این موضوع بپردازیم. برای بسیاری از دانش آموزان و والدین میخواهند از آینده حسابداری و بازار کار آن اطلاع یابند. شاید فکر کنید که خب جواب این سوال بسیار ساده است و در پایان تحصیل ما حسابدار میشویم. درحالی که اصلا اینطور نیست. شما میتوانید از بین شاخه های مختلف حسابداری یکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید و یا حتی حسابرس شوید.

رشته حسابداری چیست؟

حسابداری در اصل علم نظم دهی به سیستم اطلاعات مالی به جهت استفاده بهینه اقتصادی است. این خدمت به سرمایه‌گذارها، اعتباردهندگان، مدیران شرکت‌ ها و نهادهای دولتی کمک میکند تا راحت تر به اهداف مالی خود برسند. حسابداری در پی نیاز انسان نسبت به طبقه بندی اطلاعات مالی پدید آمد و از گذشته تا کنون ادامه داشته است. بسیار مهم است که حسابدار منطبق با اطلاعات و علم روز دنیا باشد تا بتواند برای سازمان مفید واقع شود. در ادامه آینده شغلی رشته حسابداری را بررسی خواهیم کرد.

بررسی آینده حسابداری

درست است که تعداد فارغ التحصیلان این رشته بالاست اما این رشته، رشته ای نیست که به راحتی اشتباع شود. با وجود تعداد بالای موسسات دولتی و خصوصی و با توجه به اینکه هر کدام از اینها حداقل به یک حسابدار احتیاج دارند، بعید است حسابداران بیکار باشند. صد البته داشتن مهارت کافی در این رشته باعث خواهد شد تا آینده شغلی شما در رشته حسابداری تضمین شود. فرصت های شغلی حسابداری طیف گسترده ای را شامل میشود.

زیر شاخه های تحصیلی در رشته حسابداری

در راستای بررسی آینده شغلی رشته حسابداری بد نیست تا زیر شاخه های آن را نیز بررسی کنیم.

  • حسابداری مالی: در کلیه شرکت‌ها و مؤسسات تجاری و غیرانتفاعی.
  • حسابداری صنعتی: در کلیه واحدهای صنعتی و شرکت‌های تولیدی.
  • حسابداری دولتی: در کلیه سازمان‌ها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی‌حساب.
  • حسابداری مالیاتی: در ادارات دارایی.
  • حسابداری بیمه: در مؤسسات بیمه.
  • حسابداری بانک‌ها : در شعبه‌ها و سرپرستی بانک‌ها.

مدیریت مالی واحدهای تجاری نیز از دیگر عناوین شغلیست که حسابداران میتوانند در آن فعالیت کنند.

حسابرسی در رشته حسابداری

حسابرسی نیز جزو فعالیت های آینده شغلی رشته حسابداری محسوب میشود. کار حسابرس نظارت بر کار حسابدار است. حسابرسان به طور کلی به دو دسته داخلی و مستقل تقسیم میشوند. حسابرسان داخلی از کارمندان شرکت بوده و گزارش های رسیدگی خود را به صورت هفتگی، ماهانه و یا سالانه به مدیرعامل یا هیئت مدیره تحویل میدهند. حسابرسان مستقل افرادی هستند که در موسسه های حسابرسی مشغول کار میشوند. در واقع آنها رابطی میان صاحبین شرکت و هیئت مدیره هستند.

هنرستان دخترانه غیردولتی نخبگان و حسابداری

هنرستان غیردولتی نخبگان با سابقه بیش از دو دهه با افتخار اقدام به تدریس رشته حسابداری در مقطع دبیرستان میکند. اساتید با تجربه و دلسوز مجموعه ما همواره در تلاشند تا با بهره گیری از روش های نوین آموزشی دانش آموزان علاقه مند به حسابداری کنند. محیط پویا و آرام هنرستان غیر دولتی نخبگان آماده برای علاقه مندان حوزه حسابداری است. با توجه به بازار کار خوب حسابداری نخبگان تلاش میکند تا نخبه های خود را آماده برای ورود به دانشگاه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست