تفاوت رشته فتوگرافیک با گرافیک یکی از موضوعات خائز اهمیت میباشد که هنرجویان برای تحصیل در این رشته باید به آن واقف باشند.رشته فتوگرافیک یکی از رشته های پرطرفدار در بین دانش آموزان است. یکی از نکاتی که درباره این رشته حائز اهمیت است تفاوت آن به رشته گرافیک میباشد. اغلب دانش آموزان به خاطر تشابه اسمی و اطلاعات پایین خود این دو رشته را با هم اشتباه میگیرند. در مقالات پیشین سعی کردیم که به صورت مختصر این مسئله را برای شما روشن کنیم اما بار دیگر در این مقاله این تفاوت را شرح خواهیم داد. اگر به این موضوع علاقه مندید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

تفاوت رشته گرافیک با فتوگرافیک

اصلی ترین و مهم ترین تفاوت این دو رشته در همان کلمه فتو به معنای عکس است. رشته فتوگرافیک بیشتر با عکاسی سروکار دارد در حالی که رشته گرافیک بر پایه طراحی میباشد. بنابراین بیشتر مهارت های فتوگرافیک متمرکز بر عکاسی است درحالی که در رشته گرافیک این مسئله صدق نمیکند. لازم به ذکر است در رشته گرافیک بیشتر فعالیت ها به صورت دستی انجام میشود اما در فتوگرافیک اغلب فعالیت ها با استفاده از کامپیوتر و برنامه های کامپیوتری پیش میرود.

 

تفاوت رشته فتوگرافیک و گرافیک در دروس

شاید برای شما جالب باشد که تفاوت رشته فتوگرافیک با گرافیک در واحد های درسی این رشته به چه صورت است. ساعات درسی این دو رشته نیز متفاوت است. رشته فتوگرافیک در پایه دهم و یازدهم 40 ساعت و در پایه دوازدهم 38 ساعت مواد درسی در هفته برای تدریس دارد در حالی که رشته گرافیک در پایه دهم 39 ساعت و در پایه یازدهم و دوازدهم 36 ساعت در هفته ماده درسی تدریس میکند. دروس در رشته گرافیک مفهومی و پایه ای اما در فتوگرافیک کاربردی و عملیاتی است.

 

واحد های درسی رشته فتوگرافیک

پایه دهم پایه یازدهم پایه دوازدهم
تعلیمات دینی 1 تعلیمات دینی 2 تعلیمات دینی 3
عربی 1 عربی 2 عربی 3
فارسی 1 فارسی 2 فارسی 3
تربیت بدنی 1 تربیت بدنی 2 تربیت بدنی 3
ریاضی 1 ریاضی 2 مدیریت خانواده و سبک زندگی
انگلیسی 1 انگلیسی 2 سلامت و بهداشت
جغرافیا تاریخ معاصر ایران علوم اجتماعی
شیمی فیزیک آمادگی دفاعی
الزامات محیط کار کارگاه نوآوری و شکوفایی اخلاق حرفه ای
دانش فنی پایه مدیریت تولید دانش فنی تخصصی
طراحی و زبان بصری انسان و محیط زیست عکاسی طبیعت و گزارشی
عکاسی پرسنلی و ویرایش حروف و تصویر     تفکر و سواد رسانه ای گرافیک نشر و عکاسی مطبوعاتی
تصویرسازی آموزشی و تایپوگرافی تصویرگری کتاب کودک و نظارت بر چاپ
عکاسی آتلیه و مراسم
کارآموزی

 

هنرستان نخبگان و فتوگرافیک

هنرستان غیر انتفاعی دخترانه نخبگان واقع در سهرودی تنها هنرستان دخترانه غیرانتفاعی در این منطقه است. این هنرستان با سال ها سابقه و با استفاده از اساتید مجرب و دلسوز آماده ثبت نام شما عزیزان و علاقه مندان به رشته فتوگرافیک میباشد. اگر قصد ادامه تحصیل در این رشته پر طرفدار را دارید، حتما به هنرستان ما مراجعه کنید و یا از طریق همین وبسایت برای برقراری ارتباط با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست