تا به حالا بار ها درباره رشته طراحی دوسخته صحبت کرده ایم اما هیچوقت حرفی راجع به هزینه های آن به میان نیاورده بودیم. رشته طراحی دوخت در مقطع دانشگاه بسته به دانشگاه و مرکز آموزشی که در آن ثبت نام کنید هزینه های متفاوتی دارد که در این مقاله به آن اشاره کوچکی میکنیم. موضوع این مقاله هزینه رشته طراحی دوخت در هنرستان است. اگر که علاقه مند هستید تا هزینه های لازم درباره این موضوع را بدانید لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

هزینه های مربوط به تجهیزات

همانطور که میدانید رشته طراحی دوخت یک رشته عملی است که بخش تئوری در آن نقش کمتری ایفا میکند. بنابراین معمولا هزینه هایی تحت عنوان خرید پارچه برای دوخت به عهده دانش آموز است. همچنین در بعضی مواقع ابزار خاصی نیاز است که در تمامی هنرستان ها یافت نمیشود. هزینه چرخ های خیاطی در بعضی از هنرستان ها به عهده والدین دانش آموزش است. پس تمامی این موارد را باید در نظر داشته باشید. این موارد هزینه هایی هستند که شما حین تحصیل در هنرستان مشمول به پرداختش میباشید.

 

هزینه های جانبی رشته طراحی دوخت

بیرون از هنرستان نیز کار شما تمام نمیشود. گرچه که دوره هنرستان خود به خوبی پاسخ گوی مفاد آموزشی خواهد بود اما همیشه کلاس ها و کارگاه هایی در کنار دروس میتواند مفید واقع شود. در واقع دانش آموزش رشته عکاسی میتواند خارج از برنامه درسی هم زمانی برای کلاس عکاسی بگذارد که این مسئله باعث تقویت مهارت او خواهد شد. البته هنرستان هایی هستند که به قدر کافی با دانش آموزان تعامل دارند و نمیگذارند تا نیازی به چنین کلاس هایی باشد. در واقع آنقدر کلاس های آنها مفید و پربار است که دانش آموزش نیازی به کلاس های دیگر نمیبند.

 

هزینه طراحی دوخت در دانشگاه

همانطور که اشاره کردیم این رشته در دانشگاه میتواند بسته به محیط آموزشی شما هزینه های مختلفی داشته باشید. برای آشنایی بهتر با این رشته در دانشگاه یک مقاله در سایت قرار داده شده که میتوانید مطالعه کنید. به طور کلی دروس دانشگاهی و آکادمیک طراحی دوخت بیشتر تئوری هستند اما در کنار آن درس های عملی هم وجود دارد. شاید هزینه رشته طراحی دوخت در برخی دانشگاه ها بسیار سنگین باشد و در بعضی دانشگاه ها این هزینه حتی پایین تر از هزینه ای است که باید برای هنرستان صرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست